Vad är det för skillnad på bemanning och rekrytering?

VAtt veta vad det är för skillnad på bemanning och rekrytering kan vara klurigt. Finns det något alternativ som är mer fördelaktigt än det andra? I den här artikeln reder vi ut begreppen och berättar även hur vi tänker om de olika anställningsformerna.

Innehåll

-Skillnad på bemanning och rekrytering
-Så arbetar vi
-Ta hjälp av oss på Avanzera

Skillnad på bemanning och rekrytering

Behovet av ny personal kan uppstå lika snabbt som behovet av en ny anställning. Oavsett om du är arbetssökande eller i behov av nya medarbetare är det bra att vara medveten om vad det är för skillnad på bemanning och rekrytering. Därför tänkte vi djupdyka ner i ämnet.

Rekrytering

Vid en rekrytering kan du som företagare få hjälp av ett konsult- och rekryteringsbolag, exempelvis Avanzera, för att anställa personal.

Du kanske inte har tid eller möjlighet att själv leta efter nya medarbetare och anlitar därför oss för att hitta den rätta kompetensen till er. Vi sköter då hela processen och presenterar lämpliga kandidater för er i det sista skedet av anställningsprocessen. Ni beslutar då om ni vill anställa eller inte.

Vid anställningen så blir er nya medarbetare anställd hos er, och vi verkade endast som en hjälpande hand för att hitta rätt person.

Bemanning

När det gäller bemanning blir er nya medarbetare istället anställd av oss som konsult- och rekryteringsbolag. Vi hyr då ut personalen till er, betalar personalens lön och vi är dessutom konsultchef till den uthyrda personalen. Däremot arbetar personalen självklart för er.

Om alla parterna är nöjda kan bemanningen även övergå till en rekrytering.

Så arbetar vi

Hur olika konsult- och rekryteringsbolag arbetar kan självklart skilja sig något. För oss har däremot arbetsvillkoren alltid varit en viktig faktor.

Därför har vi sedan starten arbetat för att det inte ska vara någon skillnad på bemanning och rekrytering. Med andra ord ska det vara lika fördelaktigt att vara anställd som konsult hos oss som anställd hos er som företag.

Vi är ett auktoriserat konsult- och rekryteringsföretag som specialiserat oss på ekonomi, administration, sälj/marknad, logistik/inköp och HR. Auktorisationen är en garanti för att vi lever upp till de krav som ställs av branschen och näringslivet. Det innebär att både du som konsult och företagare känna er trygga i att välja oss.

En annan fördel är att vi tar hand om hela processen. Från annonsering och referenstagning till eventuella arbetsprover. Tack vare vår långa kompetens kan vi dessutom snabbt få rätt person på rätt plats.

Ta hjälp av oss på Avanzera

Om du vill veta mer om framgångsrik bemanning och rekrytering kan du med fördel vända dig till oss på Avanzera. Vi har hjälpt hundratals företag med såväl rekrytering som personaluthyrning inom ekonomi, administration och redovisning.

När du väljer att anlita oss tar vi ett helhetsansvar över hela processen och har ett enda mål i sikte – att hitta rätt person till rätt plats. Detta innebär att vi tar hand om allt ifrån annonsering och telefonintervjuer till djupintervjuer och psykologiska tester.

Hör av dig till oss redan idag på 08 – 545 28 300 eller info@avanzera.se om ni upplever akut kompetensbrist inom ekonomi, administration, sälj/marknad, logistik/inköp eller HR. Vi hjälper dig!

Ekonomi: Ekonomichef, ekonomiansvarig, finanschef, Controller, redovisningschef, redovisningsekonom, ekonomiassistent, löneadministratör m.fl.

Administration: VD- och chefsassistent, kontorsassistent, projektledare, projektassistent, Office Manager, receptionist m.fl.

Sälj/Marknad: Kundtjänstmedarbetare, marknadsassistent, innesäljare, säljsupport, orderadministratör, webbredaktör, informatör

Logistik/Inköp: Logistiker, inköpare, speditör m.fl.

HR: HR an

eller info@avanzera.se om ni upplever akut kompetensbrist inom ekonomi, administration, sälj/marknad, logistik/inköp eller HR. Vi hjälper dig!