11 erfarna konsulter tillgängliga för rekrytering eller uppdrag inom kort
Behöver du stöttning i ditt team? Vi på Avanzera har handplockat 11 erfarna konsulter inom ekonomi, lön, administration och HR som snabbt kan kliva in och göra skillnad.
Oavsett om det handlar om ett tillfälligt behov eller en längre lösning, hjälper vi dig att hitta rätt kompetens – smidigt och enkelt.
Vill du veta mer? Eller söker du någon annan kompetens än den vi presenterat här? Hör av dig! 📞 08-545 28 300 📧 info@avanzera.se

Malin- Senior AP/AR Specialist / Redovisningsekonom
Senior specialist inom Accounts Payable/Receivable med lång erfarenhet av redovisning, kredit- och betalningsflöden i internationella organisationer. Van vid Shared Service-miljöer och outsourcing med fokus på processutveckling, effektivisering och regelefterlevnad (GAAP, SOX, IFRS).
Erfarenhet i urval:
– Ansvar för fakturahantering, betalningar, kreditkontroll och reskontra i EMEA
– Analys och problemlösning i dagliga AP-/AR-flöden
– Processutveckling inom Purchase-to-Pay och Credit-to-Cash
– Projekt inom automatisering, systemimplementering och kompetensöverföring
– Intern support och utbildning för stärkt datakvalitet och processäkerhet
– Erfarenhet av internkontroll, SOX, GAAP, IFRS samt moms- och skatterapportering
– Ledning av förändringsprojekt, internationella etableringar och nya betalningslösningar
– Agerat Subject Matter Expert och ”go-to” inom AP/AR
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska. System; NetSuite, Coupa, Kyriba, SAP ERP, JD Edwards, Oracle, Visma, Basware, Dun & Bradstreet, SEB Business Arena, EClinicalGPS, DocuSign, Bottomline, Microsoft Office, Google Apps.
Omfattning: Heltid

Valerie, Redovisningsekonom/Financial Accountant
Senior redovisningsekonom med lång erfarenhet av återförsäkring, finansiell rapportering och fastighetsredovisning. Civilekonomexamen, Mälardalens högskola.
Erfarenhet i urval:
– Redovisning och rapportering inom återförsäkring för Norden
– Kontoavstämningar samt månads-, kvartals- och årsrapporter
– Rapportering till Solvency II och arbete med delar av IFRS 17
– Ansvar för fakultativa, proportionella och captive-kontrakt
– Settlement, avräkningar och hantering av run-off
– Projekt kring effektivisering, systemimplementering och avveckling
– Tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen med bokslut, reskontra, moms- och skatteredovisning
Språk- och IT-kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska. System; SICS, SAP, Agresso, AX, MPC, D365, Oracle, TIA, VIPS, ROLF, Excel (pivot-tabeller, formler).
Omfattning: Heltid

Annika, Redovisningskonsult, Bokslutsekonom
Auktoriserad redovisningsekonom med många års erfarenhet som konsult inom redovisning. Har arbetat i flera olika branscher, inklusive vård, detaljhandel samt fastighetsbolag.
Erfarenhet i urval:
– Hanterat hela ekonomifunktionen för små och medelstora företag
– Bokföring och avstämningar
– Skatt och moms
– Löneadministration
– Kund- och leverantörsreskontra
– Rapportering
– Månads-, kvartals- och årsbokslut
– Upprättande av årsredovisningar samt deklarationer
– Strukturerat och förbättrat rutiner
– Van vid komplex redovisning
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. System; MS Office, Business Central/ Dynamics 365, Agresso, iScala, Pyramid, Hogia, Björn Lundén, Visma Administration, Oracle, Wolters Kluwer, BL samt Vitec fastighetssystem.
Omfattning: Heltid/ Deltid

Mathias, Interimskonsult inom Finans med bred ekonomikompetens
Gedigen erfarenhet av att arbeta som interim Business Controller och CFO med fokus på finansiell analys, budgetering och förbättringsprojekt. Specialist på att effektivisera processer och implementera moderna lösningar i och med erfarenhet av att digitalisera och strukturera arbetsflöden inom ekonomi. Har arbetat i både svenska och internationella miljöer.
Erfarenhet i urval:
– Ansvar för månads- och årsbokslut samt koncernrapportering
– Framtagning av budgetar, prognoser och finansiella analyser
– Kalkylering av investeringar, kostnadsanalyser och beslutsunderlag
– Ledning av förbättringsprojekt, inklusive ERP-implementation och processutveckling
– Digitalisering av ekonomiska flöden och effektivisering av rutiner
– Erfarenhet av både svensk redovisning och internationella standarder
Språk- och IT-kunskaper: Utöver svenska, flytande i engelska, tyska och ryska. System; Mycket goda kunskaper i ERP-system som SAP, Fortnox, Navision, Power BI, Cognos Controller, Xledger och IFS. Erfarenhet av att arbeta med rapporterings- och analysverktyg.
Omfattning: Flexibel för deltidsuppdrag 50-80%

Carina, Senior Financial Controller/Controller
Financial Controller med bred erfarenhet inom redovisning, rapportering och ekonomistyrning. Specialiserad på att förbättra och effektivisera ekonomiprocesser samt säkerställa hög kvalitet i finansiella rapporter. Gedigen erfarenhet av att arbeta i både privata och statliga organisationer med djup kunskap om myndighetsrapportering och hantering av finansiella instrument.
Erfarenhet i urval:
– Redovisning från ax till limpa, inkl. månads-, kvartals- och årsbokslut
– Analys och kvalitetssäkring av finansiella rapporter
– Myndighetsrapportering
– IFRS-journaler samt moms- och skatt
– Verksamhetsplanering, budgetering och uppföljning
– Processutveckling, rutinförbättring och systemimplementering
– Hantering av finansiella instrument, likviditet och clearing
– Lång erfarenhet från både statliga myndigheter och finansbolag
Språk- och IT-kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska. System; Mycket goda kunskaper i Excel samt erfarenhet av Agresso Unit 4, SAP, Hermes, SWIFT SIB, SCD SimCorp Dimension, Euroclear, VPC, RIX m.fl.
Omfattning: Heltid

Erik, Financial Controller
Civilekonom med cirka 2 års erfarenhet som controller och tidigare erfarenhet inom redovisning. Har arbetat med resultatanalys, kostnadsuppföljning, bokslut, avstämningar och ekonomiska processer. Stort intresse för Controlling, ekonomistyrning, analys och hållbarhet.
Erfarenhet i urval:
– Analys och kontroll av lagervärden samt avstämningar av konton
– Säkerställande och granskning av finansiella processer
– Fakturering och löpande bokföring
– Framtagning av rapporter och analyser av resultatkonton
– Bokslutsarbete, kostnadsanalyser och avstämningar
– Hantering av felbokningar, omfördelning av kostnader och projektanalyser
– Ad hoc-uppgifter och stöd till ekonomifunktionen med fokus på processförbättring
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska. System; Mycket goda kunskaper i Excel, Power BI, Microsoft Dynamics 365, IFS, Fortnox, Quinyx, Planacy, Spectra och Adra.
Omfattning: Heltid

Alexander, Redovisningsekonom, Redovisningskonsult
Redovisningskonsult med erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra, bokslutsarbete och effektivisering av ekonomiprocesser. Van vid att hantera stora volymer transaktioner och samarbeta med interna och externa kontakter. Erfarenhet från medie-, redovisnings- och fastighetsrelaterade uppdrag.
Erfarenhet i urval:
– Redovisningskonsult med helhetsansvar för utvalda kunder
– Hanterat kundreskontra och leverantörsreskontra
– Påminnelser och inkasso
– Månads- och årsbokslutsarbete samt avstämningar och momshantering
– Ansvarat för effektivisering och digitalisering av ekonomiprocesser
– Stöttat vid implementering av AI-lösningar för reskontra och redovisning
– Arbetat med hög volym av transaktioner och säkerställt korrekt bokföring
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska. System; Visma Administration, Microsoft Dynamics 365 Business Central, Fortnox, Capego, Rillion One, Rillion Prime, Microsoft Office, Vitec.
Omfattning: Heltid

Victor, Ekonomiassistent
Omfattande erfarenhet som ekonomiassistent med fokus på leverantörs- och kundreskontra, kassabokföring samt förberedelser inför månadsbokslut. Branscherfarenhet från bl.a. bygg och energi.
Erfarenhet i urval:
– Ansvarig för leverantörsreskontra
– Kundreskontra och kassabokföring
– Hantering av leverantörsfakturor, påminnelsehantering, betalningsförslag
– Bokföring av in- och utbetalningar
– Avskrivningar och skattedeklarationer
– Artikelregister, prisuppdateringar och orderhandläggning
– Månadsbokslut med avstämningar
– Superuser för Microsoft D365
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska. System; IBS Enterprise/IBS Attest, Medius, Microsoft Dynamics AX/Invoice Workflow, Microsoft Dynamics D365/Exflow, SAP, Unit4, Visma Administration, Visma Business, Attest, Salesforce, MS Office.
Omfattning: Heltid

Ulrika, Senior HR-konsult – Interim HR Partner/HR-chef
Affärsnära HR-konsult med över 15 års erfarenhet av strategiskt och operativt HR-arbete inom olika branscher. Van att bygga upp och utveckla moderna HR-funktioner samt driva förändrings- och utvecklingsprojekt. Diplomerad coach enligt ICF:s riktlinjer och certifierad i Agil HR.
Erfarenhet i urval:
– Strategiskt och operativt HR-stöd till chefer och ledningsgrupper
– Förändringsledning och organisationsutveckling
– Arbetsrätt, fackliga förhandlingar och arbetsmiljöarbete
– Rekrytering, Onboarding och kompetensförsörjning
– Löneprocesser, lönekartläggning och förmåner
– Employer branding, kommunikation och medarbetarforum
– Coaching, ledarutveckling och konflikthantering
– Projektledning av HR-processer och systemförändringar
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. System; Van användare av HR- och ekonomisystem, erfarenhet av systemimplementering samt arbetssätt enligt LEAN, Kanban och Agila metoder.
Omfattning: 80- 100%

Benedina, Kundsupport- och Supply Chain
Bred kompetens inom kundsupport och Supply Chain med erfarenhet från konsumenthälsa, bilindustri, IT, telekom och finans. Gedigen bakgrund inom orderhantering, teknisk support och kommunikation med interna och externa parter.
Erfarenhet i urval:
– Direkt kundsupport och hantering av hela orderprocessen
– Kontaktpunkt för interna funktioner och externa affärspartners vid orderfrågor
– Tekniskt supportarbete med felsökning via e-post och telefon
– Hantering av kundfrågor, reklamationer och transaktionsärenden
– Dokumentation, uppföljning och kvalitetssäkring av processer
– Arbetat i nordiskt team med kundärenden och klagomål
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, även flytande i norska och engelska. System; Microsoft Office Suite, TSYS, CARE, CSP, CasPS, WebTemp, Visma Global, Idibu, Elwin, Hotspot, Lean, CMS, Salesforce, Miles, Order Management, Tie, TST, VIDA, Fleetportal
Omfattning: Heltid

Linn, Administratör
Bakgrund inom ekonomi, främst från bank, med kundsupport och administrativt arbete i olika system. Utbildad personalvetare (PAO) via Stockholms universitet samt diplomerad gymnasieekonom.
Erfarenhet i urval:
– Kundsupport/kundkontakt
– Bokat in möten och introducerat i nytt faktureringssystem för företagets leverantörer
– Hanterat lån, fakturor och betalningar för privatpersoner och företag
– Ansvarat för daglig post, betalningspåminnelser och kundkontakt
– Genomgått interna bankutbildningar, bl.a. inom GDPR och penningtvätt
– Juridiska ärenden kopplade till arvskifte, återkommande kontakt med jurister
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. System; Microsoft Office/Office 365, CRM, Benify, Coupa/Buynow samt Webex.
Omfattning: Heltid