8 erfarna konsulter tillgängliga för rekrytering eller uppdrag
Om du snabbt behöver förstärka ditt team med erfarna ekonomer, har vi lösningen för dig!
Nedan presenterar vi ett urval av kvalificerade ekonomer som snart är tillgängliga för nya uppdrag. Läs mer om deras expertområden och kontakta gärna oss för mer information eller för att diskutera hur vi kan möta just dina behov.
Har du behov av annan kompetens? Oavsett om det gäller ekonomi, redovisning, HR eller administration, har vi konsulter med erfarenhet från olika branscher som snabbt kan anpassa sig till era specifika behov.
Vi har också kandidater som är öppna för att bli rekryterade/anställda direkt av dig. Hör gärna av dig till oss på telefon 08-545 28 300 eller via mail på info@avanzera.se, så hjälper vi dig att hitta rätt lösning!
Charlotte, Redovisningsansvarig, Redovisningskonsult
Gedigen bakgrund inom redovisning från internationella bolag, statliga myndigheter och ideella föreningar.
Erfarenhet:
• Löpande bokföring, moms och skatter
• Månads-, kvartals- och årsbokslut
• Avstämningar, budget- och prognosarbete samt omfattande rapportering
• Projektredovisning
• Rapportering till externa finansiärer
• Stöd inom kundreskontra och leverantörsreskontra
• Personalansvar för 3 ekonomer
• Optimering av ekonomiska arbetsflöden genom att utveckla processer och rutiner
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Oracle, Agresso, SAP, BL admin, JD Edwards, Pyramid, Edison m.fl.
Omfattning: Hel- och deltid
Malin, Redovisningsekonom
Mångfacetterad och erfaren redovisningsekonom med bred kompetens inom ekonomihantering, analys och systemutveckling. Kommer senast från uppdrag inom läkemedelsindustrin.
Erfarenhet:
• Totalansvar för bokföringen av kundreskontra
• Leverantörsreskontra med internationella transaktioner, avstämningar och fakturering
• System- och processutveckling
• Bred erfarenhet av bank och kassaflöden och betalningslösningar
• Konto- och bokslutsavstämningar samt resultatuppföljningar
• Effektiviseringsarbete och utveckling av automatiserade funktioner
• Ansvar för indrivningsprocessen och support till kundserviceavdelningen
• Övervakning och signering av banktransaktioner, bankkontoavstämningar
• Hantering av bankbehörigheter och autogiroadministrering
• Redovisning, boksluts- och kontoavstämningar samt rapportering
• SOX-avstämningar, avskrivningar, IFRS 9 med mera
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Microsoft Office, Google Apps, SAP, JD Edwards, Oracle, Basware, Bottomline, Visma, SEB Business Arena, EClinicalGPS, DocuSign.
Omfattning: Heltid
Günay, Ekonomiassistent, Redovisning, Lön/HR
Omfattande erfarenhet inom ekonomi, redovisning, lön och HR i både små och stora företag inom olika branscher, inklusive IT, tillverkning, detaljhandel, reklam och PR.
Erfarenhet:
• Löpande bokföring, fakturering, avstämningar
• Kvartals- och månadsbokslut
• Kund- och leverantörsreskontra
• Moms- och skattedeklarationer
• In- och utbetalningar
• Likviditetsrapportering
• Agentrapportering och kassaflödesanalys
• Redovisning av skatter, moms, periodisk sammanställning av moms
• Löneadministration och HR-stöd, skatter, pensioner, tid- och utläggningsrapportering
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Goda kunskaper i Office-paketet samt ekonomi/affärssystem som Dynamics Business Central, Dynamics 365 (D365-Exfow), Palette, Lasernet, iScala, SAP, Visma Stämpla, Visma Lön 600, Oracle, Hogia, Hogia Approval Manager, Agresso, Google Drive, ProjectPlace, Flex HRM, Dicom Expense, Garp, QlickView, DIBS, Klarna Portal.
Omfattning: Hel- och deltid
Susanne, Redovisningskonsult
Flera års erfarenhet som konsult inom redovisning, främst inom branscher som vindkraft, IT/telekom, transport och fastighetsförvaltning.
Erfarenhet:
• Löpande bokföring
• Kvartals- och månadsbokslut
• Årsredovisning
• Koncernrapportering
• Inkomst- och skattedeklarationer
• Budgetuppföljning
• Börsintroduktion och due diligence-processer
• Likviditetsuppföljning
• Löneadministration
Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska. System; Agresso, Fastnet, Cognos, Fortnox, Hogia, Navision, Visma Bokföring, Visma Bokslut, Wolters Kluwer, Raindance, Vector (koncern), Vitec samt Proceedo.
Omfattning: Heltid
Michael, Ekonomiassistent, Leverantörsreskontra i Agresso
Erfaren ekonomiassistent, främst inom leverantörsreskontra, nu senast vid ett större fastighetsbolag. Magisterexamen i företagsekonomi.
Erfarenhet:
• Leverantörsreskontra
• Påminnelse- och inkassohantering
• Upplägg av nya leverantörer
• Registervård
• Betalningar
• Kundreskontra
• Anläggningsredovisning
• Matchning av inköpsordrar och projekt
• Ansvar för ekonomifunktionsbrevlådan
Språk- och IT kunskaper: Förutom svenska, goda kunskaper i engelska och polska samt baskunskaper i tyska. Agresso, Fortnox, Hogia, Marathon, Speedledger, SAP, Visma. Mycket goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt i Excel.
Omfattning: Hel- och deltid
Annika, Redovisningskonsult, Bokslutsekonom
Auktoriserad redovisningsekonom med många års erfarenhet inom redovisning och konsultroller. Har arbetat i flera olika branscher, inklusive vård och fastighetsbolag.
Erfarenhet:
• Hanterat hela ekonomifunktionen för små och medelstora företag
• Bokföring och avstämningar
• Skatt och moms
• Löneadministration
• Kund- och leverantörsreskontra
• Rapportering
• Bokslut och upprättande av årsredovisningar samt deklarationer
• Strukturerat och förbättrat rutiner
• Van vid komplex redovisning
Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. MS Office, Agresso, iScala, Pyramid, Hogia, Björn Lundén, Visma Administration, Oracle, Wolters Kluwer, BL samt Vitec fastighetssystem.
Omfattning: Hel- och deltid
Magnus, Controller, Kvalificerad Redovisningsekonom
Högskoleutbildad redovisningsekonom med erfarenhet från bland annat fastighetsbolag och redovisningsbyrå samt arbete som Financial Controller.
Erfarenhet:
• Budget- och prognosarbete
• Ekonomistyrning
• Verksamhetsstyrning
• Likviditetsprognoser
• Investeringsprognoser
• Rapportering till ägare och styrelse
• Effektiviseringsarbete och digitalisering
• Internkontroll
• Årsbokslut
• Upprättande av årsredovisningar
• Fastighetsvärdering
• Skattedeklarationer och fastighetsmoms
• GDPR-ansvarig
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Systemvana från Insikt, Fortnox, Visma Control, Stratsys, Adra Balancer, Hogia Skatt, Fastighet Pro, Bokslut, Byggekonomi och lön, Unit 4 Fastnet, Antura, Datscha, Raindance, Unit 4 UBW, Speed Ledger. Goda kunskaper i Excel och övriga Office-paketet. Goda kunskaper i såväl Windows som Mac OS. Grundläggande kunskaper i Jeeves, Cognos och SAP.
Omfattning: Heltid
Jessica, Lönekonsult
Auktoriserad lönekonsult med erfarenhet av att hantera komplexa löneuppdrag i olika branscher som fastighet, bygg samt IT.
Erfarenhet:
• Löneberäkning för arbetare och tjänstemän
• Ansvar för skatteavdrag och deklarationer
• Hantering av beräkning och redovisning av arbetsgivaravgifter
• Sammanställning och rapportering av löneinformation internt och externt
• Rådgivning till ledning och anställda kring löne- och skattefrågor
• Avstämningar avseende lönebokföring
• Stöd till arbetsledare vid rekrytering och HR-chefer
• Uppdatering av personalhandbok
Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Agda, Hogia Lön Plus, Visma Lön 600, Fortnox Lön, Flex HRM tid/res samt SAP.
Omfattning: Deltid