12 erfarna konsulter tillgängliga för rekrytering eller uppdrag inom kort
Vi hoppas att du har haft en fin sommar! Nu när hösten snart är här är det många som ser behov av extra kompetens i teamet. Vi på Avanzera har därför handplockat 12 erfarna konsulter inom ekonomi, lön, administration och HR som snabbt kan kliva in och förstärka ditt team.
Oavsett om det handlar om ett tillfälligt behov eller en längre lösning, hjälper vi dig att hitta rätt kompetens – smidigt och enkelt.
Vill du veta mer? Eller söker du någon annan kompetens än den vi presenterat här? Hör av dig! 📞 08-545 28 300 📧 info@avanzera.se

Cristina, Accounting Manager/Redovisningsekonom
Erfaren konsult inom ekonomi med ansvar för löpande redovisning, bokslut, årsredovisning, deklarationer och koncernrapportering. Har arbetat i bolag av olika storlek inom fastighet, industri, advokatbyrå och internationella koncerner.
Erfarenhet i urval:
– Löpande redovisning, avstämningar och momsredovisning
– Månads-, kvartals- och årsbokslut enligt K2 och K3
– Årsredovisning och inkomstdeklarationer för både enskilda bolag och koncerner
– Koncernrapportering, konsolidering och avstämning av koncernmellanhavanden
– Finansiell analys, budget- och prognosarbete
– Uppföljning av projekt- och bolagskostnader
– Lagervärdering och successiv vinstavräkning
– Rapportering till moderbolag i internationella koncerner
– Löner, arbetsgivardeklarationer och lönerevision
– Kontaktperson för revisorer, Skatteverket och andra myndigheter
– Framtagning av rutiner, ekonomihandbok och effektivisering av ekonomifunktion
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska och portugisiska. System; Adra, iScala, Hogia, Visma Business, Visma Administration och Xledger, Monitor, Fortnox, Vismaonline. Fakturering inExchange, Koncernrapportering Anaplan, och Unit 4.
Omfattning: Heltid

Kristian, Interim Business Controllerchef / Ekonomichef
Senior Business Controller med bakgrund som ekonomichef. Erfaren inom finansiell rapportering, analys, budget, prognos, strategi och rådgivning i både svenska och internationella organisationer. Van att leda team, driva förändringsarbete och stötta ledningsgrupper. Har arbetat i både stora koncerner och mindre bolag på koncern-, region- och dotterbolagsnivå.
Erfarenhet i urval:
– Finansiell rapportering, analys, budget, prognos och strategiarbete
– Investeringar, due diligence, förvärv, försäljning och omstrukturering
– Ekonomistyrning och utveckling av modeller (NWC, BI, BSC, ABC, SSC)
– Projektledning, förändringsarbete och etablering av bolag utomlands
– Processförbättringar, effektivisering, systemupphandling och implementation
– Rapportering och presentationer till ledning och styrelse
– Ledarskap, funktions- och personalansvar, erfaren ledningsgruppsdeltagare
Språk- och IT-kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska och grundläggande kunskaper i tyska och spanska. System; Excel, PowerPoint, Word, Anaplan, UBW Unit4, QlikSense, Antura Projects, Agresso, Aaro, Hyperion Enterprise, Basware, SAP, BO, Cognos, QlikView, Hypergene m.fl.
Omfattning: Heltid

Anna-Karin, Ekonomiansvarig, redovisningsekonom
Ekonom med gedigen erfarenhet och expertis inom ekonomi och redovisning, med betoning på självständigt ansvar, bokslutsarbete och rapportering.
Erfarenhet i urval:
– Ansvar för löpande bokföring, fakturering, avstämningar och månadsbokslut
– Kund och leverantörsreskontra
– Momsdeklaration, finansbokslut och skattedeklarationer
– Likviditetsuppföljning och valutahantering
– Löner och personaladministration
– Rapportering och likviditetsrapporter
– Ansvarig för årsbokslut och delaktig i årsredovisning (K2)
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. System; Visma Administration 2000, Navision, Hogia, Björn Lundén, Edison, SAP, Oracle, Visma Lön m.fl..
Omfattning: Heltid/ Deltid

Marie, Ekonomiassistent
Erfaren ekonomiassistent som arbetat i ett flertal olika branscher såsom bokförlag, bilservice, restaurang samt som konsult i en ideell förening.
Erfarenhet i urval:
– Ansvar för hela leverantörsreskontraflödet
– Löpandebokföring, avstämningar
– Kundfakturering
– Kundreskontra inkl. inbetalningar
– Betalningspåminnelser och inkasso
– Bokslutsarbete; utreda, bokföra, sammanställa
– Moms- och arbetsgivardeklarationer
– Hantering av utlägg
– Löner, skattedeklarationer
– Kontakt med revisorer, Skatteverket, kunder och leverantörer
Språk- och IT-kunskaper: Utöver svenska, grundläggande kunskaper i engelska. System; Officepaketet, Visma Business, Visma Document Center, Pyramid Business Affärssystem, Hogia lön Plus, Medius Flow, Microsoft Ax2009, Visma Administration samt iScala.
Omfattning: Heltid

Dastan, Redovisningsekonom/Business Controller
Erfaren redovisningsekonom och controller med bakgrund från fastighet, byrå och eget konsultbolag. Bred erfarenhet av löpande redovisning, bokslut, årsredovisning (K2/K3), deklarationer och ekonomisk förvaltning. Van vid styrelserapportering, budget, prognos och utveckling av effektiva processer.
Erfarenhet i urval:
– Löpande redovisning, månadsavstämningar och bokslut ”ax till limpa”
– Årsredovisningar enligt K2 och K3, inklusive kassaflödesanalys
– Budget- och prognosarbete samt nyckeltalsanalyser
– Deklarationer: moms, arbetsgivardeklaration
– Inkomstdeklaration (INK2, K10), fastighetsdeklarationer
– Ekonomisk förvaltning för BRF och kommersiella fastigheter
– Business controlling: rapportering och rådgivning till styrelser
– Projektredovisning och utveckling av interna arbetsprocesser
– Kontaktperson för revisorer och myndigheter
– Rådgivning och stöd i ekonomiska beslut på bolags- och styrelsenivå
Språk- och IT-kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska, persiska och spanska. System; Unit 4 ERP/UBW, Property Management, Netsuite, Visma, Fortnox, Microsoft Excel, Power BI, Hypergene
Omfattning: Heltid

Malin- Senior AP/AR Specialist / Redovisningsekonom
Senior specialist inom Accounts Payable/Receivable med lång erfarenhet av redovisning, kredit- och betalningsflöden i internationella organisationer. Van vid Shared Service-miljöer och outsourcing med fokus på processutveckling, effektivisering och regelefterlevnad (GAAP, SOX, IFRS).
Erfarenhet i urval:
– Ansvar för fakturahantering, betalningar, kreditkontroll och reskontra i EMEA
– Analys och problemlösning i dagliga AP-/AR-flöden
– Processutveckling inom Purchase-to-Pay och Credit-to-Cash
– Projekt inom automatisering, systemimplementering och kompetensöverföring
– Intern support och utbildning för stärkt datakvalitet och processäkerhet
– Erfarenhet av internkontroll, SOX, GAAP, IFRS samt moms- och skatterapportering
– Ledning av förändringsprojekt, internationella etableringar och nya betalningslösningar
– Agerat Subject Matter Expert och ”go-to” inom AP/AR
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska. System; NetSuite, Coupa, Kyriba, SAP ERP, JD Edwards, Oracle, Visma, Basware, Dun & Bradstreet, SEB Business Arena, EClinicalGPS, DocuSign, Bottomline, Microsoft Office, Google Apps.
Omfattning: Heltid

Serkan, Chief Accountant/Redovisningsekonom
Mångårig erfarenhet av kvalificerad redovisning i både större koncerner och mindre bolag. Har arbetat med helhetsansvar för dotterbolag, inklusive löpande redovisning, månads- och årsbokslut, årsredovisningar samt skatte- och inkomstdeklarationer.
Erfarenhet i urval:
– Helhetsansvar för redovisning i dotterbolag, inklusive rapportering och årsredovisning
– Löpande redovisning, avstämningar och koncerninterna transaktioner
– Månads- och årsbokslut samt skatte- och inkomstdeklarationer
– Upplärning och handledning av juniora ekonomer och studenter
– Effektivitets- och kvalitetsuppföljning i redovisningsprocesser
– Stöd till ägare/kunder i deklarationsfrågor, inklusive K10
– Erfarenhet från både svenska och internationella bolag, främst inom handel och konsultverksamhet
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska och turkiska. System; Fortnox, Agresso, Visma (Administration/Business/Skatt/Bokslut), IFS, Capego, MS Office
Omfattning: Heltid

Susanne, Ekonomiansvarig, Controller
Flera års erfarenhet av självständigt ekonomiarbete, både som anställd och som konsult. Arbetat med redovisning och Controlling i små och stora företag, internationella koncerner, stiftelser och ideella föreningar.
Erfarenhet i urval:
– Arbetat i K2, K3 och IFRS
– Van att utveckla processer och rutiner samt effektivisera ekonomifunktioner
– Budget- och prognosarbete, likviditetsplanering, analys och resultatuppföljning
– Rapportering
– Månads- och årsbokslut, årsredovisning
– Löner och personaladministration
– Löpande redovisning, momsdeklarationer
– Management- och styrelserapportering
– Projektredovisning, koncernredovisning
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska. System; Copernicus, Visma Administration, Hogia, Navision, iScala, Oracle, Fortnox, Visma Control (fd Xor), Visma Business, UBW (fd Agresso), Hogia skatt- och årsredovisningsprogram. Mycket goda kunskaper i Excel.
Omfattning: Deltid

Leila, Senior HR-konsult | Interim HR Manager | People & Culture-strateg
Senior HR-konsult med över 10 års erfarenhet av att leverera strategiskt och operativt HR-stöd i både svenska och internationella organisationer. Har byggt upp HR-funktioner från grunden, drivit organisationsutveckling och förändringsarbete samt stöttat ledningsgrupper i komplexa frågor kopplade till arbetsrätt, företagskultur och tillväxt. Van att arbeta i miljöer präglade av snabb expansion, omstruktureringar och internationella etableringar.
Erfarenhet i urval:
– Uppbyggnad och etablering av HR-funktioner i scaleups och tillväxtbolag
– Strategiskt HR-stöd till ledningsgrupper och chefer
– Organisationsutveckling, förändringsledning och kulturutveckling
– Arbetsrätt (SE & UK), förhandlingar och omställningsprocesser
– Talent management, succession planning och ledarskapsstöd
– Rekrytering, executive search och onboardingprocesser
– Utveckling av HR-processer inom performance management och comp & ben
– Ansvar för lärande och utveckling
– HR-systemimplementationer och effektivisering av administrativa processer
– Employer branding och internationell expansion (bl.a. etablering i UK)
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska och persiska/farsi. System; Workday, SAP, Personio, TalentOne, LinkedIn Recruiter, Fortnox, Lever, Microsoft 365
Omfattning: 80- 100%

Nourdine, Administratör, BackOffice, koordinator
Flera års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, koordinering och Backoffice. Har erfarenhet av flertal branscher, internationella bolag, finansbranschen, försäkringsbranschen m.m. Yrkeshögskola: Företagsekonomi samt programmering.
Erfarenhet i urval:
– Försäkringsadministration
– Fakturahantering
– Kvalitetssäkring
– Processeffektivisering
– Projektkoordinering; system samt rutiner
– Kundservice
– Systemtestning
– Utbildning och coachning av kollegor
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, goda kunskaper i engelska i tal och skrift. System; Officepaketet, CoreView banksystem, COUPA Buy Now, diverse interna system samt programmering.
Omfattning: Heltid

Gro, Sälj och- marknadskoordinator
Haft breda administrativa roller som innehållit b.la orderhantering och support till säljare med t. ex offerter och försäljningsadministration. Van vid kund och leverantörskontakter. Läst Medie- och kommunikationsvetenskap, 160 hp vid Södertörns Högskola.
Erfarenhet i urval:
– Offert- och orderhantering
– Returhantering
– Fakturering
– Försäljning
– Kundsupport/teknisk support
– Medverkande på mässor
– Hantering av företagets sociala medier
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska, tal och skrift. System; Jeeves EPR, Oracle, Photoshop, Indesign, Illustrator samt Officepaketet.
Omfattning: 75-100%

Thomas, Customer Order/Service
Utbildad högskoleingenjör inom industriell ekonomi och teknik mot logistik. Senast haft en administrativ supportroll i läkemedelsbranschen och tidigare arbete med inköp i stor verkstadsindustri.
Erfarenhet i urval:
– Customer Service
– Orderhantering i SAP
– Inköp
– Materialplanering
– Logistikplanering
– Leveransplanering
– Returhantering/reklamationer
– Rapportering av KPI:er
– Kontroll av kostnader kontra budget
Språk- och IT kunskaper: Utöver svenska, mycket goda kunskaper i engelska och förstår norska och tyska. System; SAP och Visma, BAAN, XM, Navision samt Jeeves.
Omfattning: Heltid