Åtta konsulter tillgängliga för rekrytering eller uppdrag

Behöver du snabbt fylla på med expertis? Här introducerar vi åtta konsulter som är kunniga och erfarna. Inom kort är dem tillgängliga för att ta sig an nya uppdrag eller bli rekryterade inom områdena ekonomi, lön och administration.

Tina, Redovisningskonsult 

Flera års erfarenhet av rapportering samt löpande redovisning inkl. bokslut från bokslut från bland annat försäkrings – och fastighetsbranschen.

Erfarenhet:
– Ansvar för löpande bokföring, månads och kvartalsbokslut
– Årsredovisning K2/K3
– Momsredovisning
– Likviditetsplanering  
– Projektuppföljningar och kostnadskalkyler
– Rapportering till ägare, ledning samt finansiärer
– Kontakt med bank och myndigheter samt revisorer
– Arbetsgivardeklarationer
– Kund- och leverantörsreskontra

Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska. Oracle ERP-system, Fortnox, Maconomy, Unit4, Carpego samt Navision.

Omfattning: Heltid

Anette, Redovisningsekonom, ekonomiansvarig

18 års erfarenhet från redovisning i olika typer av bolag och branscher varav senaste 7 åren som konsult. Även arbetat på redovisningsbyrå med eget kundansvar.

Erfarenhet:
– Löpande redovisning
– Lagerredovisning
– Intrastat och ROT
– Kassaredovisning
– Kund- och leverantörsreskontra
– Avstämningar
– Skattedeklarationer
– Rapportering
– Månadsbokslut
– Löner

Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Visma Administration, Visma Business, Visma eEkonomi, MS Dynamics 365, Twin, Monitor, Pyramid, Björn Lundén, Fortnox, Hogia Ekonomi mfl.

Omfattning: Heltid/Deltid

Ann, Senior redovisningsekonom 

Stor kunskap inom de flesta förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning.

Erfarenhet:
– Löpande bokföring, koncernredovisning
– Kund- och leverantörsreskontra
– Lagerredovisning
– Projektuppföljning
– Deklarationer
– Löneadministration
– Bokslut
– Utveckling av rutiner
– Rapportering till Vd samt styrelse

Språk- och IT kunskaper: Visma Net, Maconomy, Navision, Scala Hogia Lön, Crona Lön, Agda.

Omfattning: Deltid ca 50 – 75 %

Akeylah, Ekonomiassistent, redovisningsekonom

Gedigen erfarenhet av arbetsuppgifter inom ekonomi från många olika företag. Många års erfarenhet av att arbeta som konsult.

Erfarenhet: 
– Kund- och leverantörsreskontra
– Löpande redovisning
– Avstämningar
– Skapat och implementerat rutiner
– Medverkat i byte av affärssystem
– Redovisning, rapportering

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska, flytande i Arabiska. Movex/M3, SAP, IFS, Oracle, Visma, Quinyx, Medius, Cegid.

Omfattning: 
Heltid, helst norrort

Charlotte, Ekonomiassistent, leverantörsreskontra

Mångårig erfarenhet av att självständigt sköta alla arbetsuppgifter inom leverantörsreskontra. Arbetat inom många olika företag med varierande storlek och i olika branscher.

Erfarenhet:
– Bokföra inkommande fakturor
– Administrera attester
– Skapa betalorder
– Bankavstämningar vid månadsbokslut
– Periodiseringar och avskrivningar
– Besvara inkomna ärenden gällande fakturor
– Löneadministration

Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska. MS Office, Visma, Pyramid, Jeeves, SAP, Medius, Intacct, Fortnox, Palette, Centsoft samt D365.

Omfattning: Heltid

Camilla, Senior Lönekonsult

SRF Auktoriserad lönekonsult med mångårig erfarenhet av hela löneprocessen.

Erfarenhet:
– Lönekörning och löneutbetalning
– Utläggshantering
– Rapportering internt och externt  
– Semesterhantering
– Avräkning av bonus och lön
– Stöd vid frågor kring kollektivavtal, traktamenten, föräldraledighet etc.
– Underhåll av lön- och personaldata
– Kontakt med Outsourcingpartner

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Mycket goda kunskaper i Excel, Hogia Lön+, Hogia PBM, Agda, Quinyx, Qbis, Flex HRM tid/res, Sympa, Medvind, MS Projekt, Unite (Byggt på Navision), Concur, My Visma, Dicom Expense, NetExpense, Fortnox, Visma 600, SAP, CatalystOne, 4PS.

Omfattning: Deltid ca 50-75%

Jeanette, Lönespecialist

Lönespecialist med systeminriktning med drygt 3 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete.

Erfarenhet: 
– Lönekörning och löneutbetalningar, ax till limpa
– Bokföring i programmet iScala
– Pensionsrapportering till Collectum
– Statistikrapportering
– Svara på frågor från anställda beträffande löner, skatter och semester etc.
– Underhåll av lönehanteringssystem
– Deltagit och arbetat i en systembytesprocess; Agda till Hogia Lön +

Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska. Mycket goda kunskaper i Excel, Hogia Lön+, Agda, Qbis, Office 365, Timeplan, iScala.

Omfattning: Heltid

Yassir, Norsktalande kundservicemedarbetare, handläggare, administratör

Bred erfarenhet från servicerelaterade yrken med fokus på kunder och erfarenhet av ett flertal branscher.

Erfarenhet:
– Planering av ordrar
– Reklamationer
– Kontroll av fakturor, leveranser och krediter
– Hantering av ärenden via telefon, mail och chatt
– Inkassoärenden, bedömning av kredithöjning
– Leveransansvarig av läkemedel samt utrustning

Språk- och IT kunskaper: Flytande i norska, goda kunskaper i svenska och engelska. MS Office, SAP m.fl

Omfattning: Heltid