Nio erfarna konsulter tillgängliga för uppdrag eller rekrytering

Behöver du snabbt fylla på med expertis? Nedan presenterar vi nio erfarna konsulter som snart är redo för nya uppdrag eller rekrytering inom ekonomi, lön, order, kundtjänst, administration och HR.

Ida, Senior redovisningsekonom, redovisningsansvarig  

Flera års erfarenhet av löpande redovisning inkl. bokslut samt effektiviseringsarbete.

Erfarenhet:
– Ansvar för löpande bokföring, månads och kvartalsbokslut
– Avskrivningar, periodiseringar och internfakturering
– Skatt och momsrapportering
– Kvartalsrapporter och viss koncernredovisning
– Delaktighet i cashflow planering
– Lönehantering samt kontroll och bokföring av löner
– Kund- och leverantörsreskontra
– Ansvarat för och projektlett många systembyten
– Uppdaterat ekonomiska processer till digitalt flöde
– Van vid entreprenöriella miljöer med högt tempo

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Fortnox, Hogia Lön, Hogia Finans, Visma SPCS, Visma Online, Visma Admin, Monitor, SAP och Agresso.

Omfattning: Deltid max 80%

Cecilia, Senior redovisningsekonom

Erfaren redovisningsekonom med bred erfarenhet inom redovisning och lön.

Erfarenhet:
– Löpande bokföring, momsredovisning
– Avstämningar vid månads- och årsbokslut
– Intrastat och annan rapportering till SCB
– Kund- och leverantörsreskontran
– Löneansvarig/lönespecialist
– Skatterådgivning och deklaration

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska samt kunskap i spanska och franska. Hogia IndustriLön, Hogia Lön, Agresso, Norstedts Juridik: Bokslut, Skatt, Visma Compact Bokföring, SPCS, Gourmet bokföring, Edison Bokföring, Fortnox, proAlpha, Excel

Omfattning: Heltid

Åsa, Ekonomiassistent, redovisningsassistent 

Mer än 20 års erfarenhet från löpande ekonomiarbete främst inom kund- och leverantörsreskontra samt redovisning.

Erfarenhet:
– Hyresadministration
– Fakturering
– Inkassohantering
– Scanning av fakturor
– Kontering av fakturor och betalningar
– Löpande redovisning inkl. avstämningar
– Moms- och skatteredovisning
– Rapportering

Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska. Agresso, Visma Compact, CentSoft, AGM, ISS Travel, Visma Control, Baseware, Fortnox, Real hyressystem.

Omfattning: Heltid

Karolina, Ekonomiassistent, projektekonom 

Gedigen erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra samt projektredovisning.

Erfarenhet: 
– Projektredovisning
– Hantering av dagböcker och krediteringar
– Fakturering
– Ordermatchning
– Kontering
– Avstämningar
– Inkassohantering
– Betalningar
– Redovisning av utlägg

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Fortnox, Visma PX, DCE, Visma Control, Pyramid, Agresso, Movex, Raindance Sun, Maconomy, Dce, Visma Px, Visma Administrator.

Omfattning: 
Heltid 

Jenny, Interimkonsult inom HR & lön 

20 års erfarenhet av HR samt lönearbete i flertalet branscher.

Erfarenhet: 
– Förändringsarbete, outsourcingprojekt samt digitalisering
– Erfarenhet av att utveckla och bidra i HR- samt löneprocesser
– Implementering av HR-/lönesystem samt stödsystem inom HR/lön
– Ansvarat för lönefunktioner, arbetat med lönebildning, lönekartläggning
– Compensation & Benefits
– Ledarerfarenhet, personalansvar inom HR och lön
– Förhandlingserfarenhet med fackliga representanter gällande arbetsrättsliga frågor
– Arbetat med löner på nordisk nivå

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Office, HR+8, HR+6, Flexlön, Hogia, Agda, Agresso, Visma lön samt Kontek, Flex HRM, Expense, Comaea Competence tool, Servera, Easycruit, Cut-e, Enzsize, Confirmit Efecte och Proceedo.

Omfattning: Deltid ca 50%

Tove, HR-specialist

Flera års erfarenhet inom HR, service samt rekrytering.

Erfarenhet:
– Arbetat strategiskt och operativt med att utveckla TA-funktioner
– Supportrar enhets- och regionchefer
– Utvecklat externa samarbeten
– Marknadsföring på sociala medier
– Drivit Employer Branding aktiviteter
– Rekrytering

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Google Suite, MS Office, Salesforce, Team Tailor, Alva Labs, Assessio/Ascend.

Omfattning: Heltid

Micaela, Business Operations Manager/Project Manager

Erfaren projektledare inom HR med fokus på processhantering, medarbetarundersökningar och kompetensutveckling.

Erfarenhet: 
– Ansvar för lönerevisionsprocess  
– Delaktig i kompetensutveckling: planering av kompetenshöjande aktiviteter
– Utformning, insamling samt analys av medarbetarundersökning
– Delaktig i framtagande av belöningsprogram med syfte att öka engagemang och nöjdhet
– Uppföljning av medarbetarundersökningar
– Koordinering av personalevents med inspirationstalare, workshops, tävlingar, tryckt material m.m

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska samt goda kunskaper i franska. JIRA/Confluence, MS-Office, Qlik Sense och Workday

Omfattning: Deltid ca 50 – 85%

Hamze, Logistik, orderhantering, koordinator

Lång erfarenhet av administrativa roller inom transport och logistikbranschen.  

Erfarenhet: 
– Koordinering och administration  
– Processtekniker, dokumentera och rapportera avvikelser
– Datatekniker, hanterat både hårdvara och mjukvara
– Reklamationshantering
– Ordermottagare
– Hanterat externa kunder via telefon och mail

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. MS Office, SAP, Visma.

Omfattning: Heltid, Norrort

Helen, Receptionist, administratör 

Bred erfarenhet från servicerelaterade yrken med kontorsansvar samt administrativ kompetens från utbildningsbranschen.

Erfarenhet: 
– Kurs och konferenskoordinator
– Registrering av ansökningar i Avanti och Schoolsoft
– Planering och uppföljning av antagningsarbete vid kursstarter
– Beställning av läromaterial, böcker m.m
– Upprättat och granskat av hyreskontrakt till externa kunder
– Försäljning av kurser och konferenser
– Förberedelse av fakturaunderlag
– Rapportering till myndigheter

Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska. Officepaketet inkl Excel, Schoolsoft, Spectra, Scala samt diverse hotellbokningssystem.

Omfattning: Heltid alt. deltid 80%