9 erfarna konsulter tillgängliga för rekrytering eller uppdrag 

Är du i behov av snabb expertisförstärkning? Här är nio erfarna konsulter som står redo för nya uppdrag eller rekrytering inom områdena ekonomi, löner, orderhantering, kundtjänst, administration och HR.

Önskar du mer information om någon, eller är du i behov av annan typ av kompetens? Tveka inte att ringa oss på 08-545 28 300 eller maila till info@avanzera.se

Ida, Senior redovisningsekonom, redovisningsansvarig  

Senior redovisningsekonom med bred erfarenhet av löpande redovisning och effektiviseringsarbete.

Erfarenhet:
– Ansvar för löpande bokföring, månads och kvartalsbokslut.
– Avskrivningar, periodiseringar och internfakturering.
– Skatt och momsrapportering.
– Kvartalsrapporter och viss koncernredovisning.
– Delaktighet i cashflow planering.
– Lönehantering samt kontroll och bokföring av löner.
– Kund- och leverantörsreskontrakt.
– Ansvarat för och projektlett många systembyten.
– Uppdaterat ekonomiska processer till digitalt flöde.
– Van vid entreprenöriella miljöer med högt tempo.

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Fortnox, Hogia Lön, Hogia Finans, Visma SPCS, Visma Online, Visma Admin, Monitor, SAP och Agresso.

Omfattning: Deltid 60 – 80 %

Anna-Karin, Ekonomiansvarig, redovisningsekonom

Ekonom med gedigen erfarenhet och expertis inom ekonomi och redovisning, med betoning på självständigt ansvar, bokslutsarbete och rapportering.

Erfarenhet:
– Ansvar för löpande bokföring, fakturering, avstämningar och månadsbokslut.
– Kund och leverantörreskontra.
– Momsdeklaration, finansbokslut och skattedeklarationer.
– Likviditetsuppföljning och valutahantering.
– Löner och personaladministration.
– Rapportering och likviditetsrapporter.
– Ansvarig för årsbokslut och delaktig i årsredovisning (K2).

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Visma Administration 2000, Navision, Hogia, Björn Lundén, Edison, SAP, Oracle, Visma Lön m.fl..

Omfattning: Deltid/Heltid

Marcela, Redovisningsekonom

Mångårig erfarenhet av att sköta de mest förekommande arbetsuppgifterna på ekonomiavdelningen. Har arbetat i företag med skiftande storlek, nu senast i ett bolag i fastighetsbranschen.

Erfarenhet:
– Löpande bokföring.
– Kund- och leverantörsreskontra.
– Betalningar, periodiseringar, avskrivningar.
– Moms och arbetsgivardeklarationer.
– Månadsbokslut, årsbokslut.
– Rapportering, budgetarbete.
– Utveckla processer.

Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska och spanska, tal och skrift. Visma Business, Visma Compact och Ekonomi. Fortnox, Hogia, 24sevenoffice samt bokslutsprogrammen Nordstedts och Capego.

Omfattning: Heltid

Annika, Löneadministratör, redovisningsekonom

Lång erfarenhet från de flesta förekommande arbetsuppgifterna på en ekonomiavdelning inklusive löneadministration. Arbetat både i mindre och medelstora företag i olika branscher. Van vid att självständigt sköta alla arbetsuppgifter fram till bokslut.

Erfarenhet: 
– Löner från ax till limpa inklusive personaladministration, intyg m.m. 
– Tyda kollektivavtal. 
– Traktamenten, reseersättning och förmåner.
– Skattedeklarationer och rapportering FORA, Collectum, SCB, Kronofogden m.m. 
– Löpande redovisning.
– Kund- och leverantörsreskontra.
– Avstämning vid månads- och årsbokslut.
– IT- ansvar samt medverkat vid byte av affärs- och lönesystem.

Språk- och IT kunskaper: Flytande i engelska i tal och skrift. Goda kunskaper i spanska och franska. Arbetat i flertalet affärsprogram såsom Hogia, Norstedts Juridik, Agresso, Visma, Edison, Fortnox. SuperUser i Hogia Lön Plus.

Omfattning: 
75-100% 

Annelie, Ekonomiassistent

Erfaren ekonomiassistent med bred kompetens inom leverantörsreskontra.

Erfarenhet: 
– Helhetsansvar för leverantörsreskontran. 
– Ankomstregistrering, kontering och löpande bokföring av leverantörsfakturor. 
– Bokföring av utlägg, in och utbetalningar via fil samt manuellt arbete. 
– Inläsning av SIE-filer och kassarapporter. 
– Behjälplig vid bokslut, månad och helår. 
– Upplägg av nya leverantörer, hantering av masterdata och registervård.

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Dynamic Navision 365 ERP, ExFlow/Readsoft 365, Genero Solutions CRM-system, Unit 4 ERP (webbaserad), Inxchange E-faktura & PDF.

Omfattning: 
Heltid

Mari, Ekonomiassistent, administratör

Bred erfarenhet inom administration och ekonomiarbete i både små och medelstora företag samt koncern. Van att vara delaktig i att utveckla processer och förbättringar i arbetsflöden.

Erfarenhet: 
– Hantering av leverantörsfakturor för betalning i SAP. 
– Påminnelser och inkassohantering. 
– Reseräkningar och förskott. 
– Underhåll av Masterdata, upplägg av nya leverantörer och artiklar i SAP. 
– Skapa inköpsunderlag, inköp, registrering.
– Uppdatering av Masterdata för leverantörer. 
– Rapportering och delaktighet i olika projekt gällande inköp, 
– Ansvar för behörigheter till personal, hantering av projektens mailbox, fakturakontroll.

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. SAP, Agresso, SharePoint, Visma m.fl

Omfattning: 
Heltid

Anna, Lönespecialist

Lönespecialist med gedigen erfarenhet av att hantera löner i många olika företag i olika branscher och skiftande storlek. Stor erfarenhet av löneadministration i olika länder.

Erfarenhet: 
– Operativt hanterat löner för upp till 2 500 personer i en grupp om 4 personer.
– Förbättrat och digitaliserat löneprocesser och flöden. 
– Förändringsprojekt inom lönehantering för bolag i 14 länder 
– Lett och fördelat arbete vid outsourcade löner. 
– Kartlagt löneprocesser inför byte av system, implementerat nya system.
– Hanterat löneprocesser vid företagsförvärv. 
– Utbildat nyanställd personal. 
– Tidredovisning, pensioner, förmåner. 
– Skapat Inhousefunktion och strukturerat löneprocesser i 8 länder.

Språk- och IT kunskaper: Engelska, mycket goda kunskaper i tal och skrift. Visma, Hogia, Kontek, Quinyx tidssystem, AGDA, WORKDAY, Aditro People, Aditro Lön, PROMARK, FLEX Applications Time & Travel, Bamboo HR, Fortnox m fl.

Omfattning: 50-100%

Christina, Administratör

Bred kompetens inom marknad, projektledning, administration, samordning.

Erfarenhet:
– Marknad och kommunikation vid ett börsnoterat fastighetsbolag. 
– Projektledning. 
– Drivit och utvecklat marknadsföring och kommunikation. 
– Ansvarat för pressmeddelanden, kvartalsrapporter, årsredovisning, presentationer. 
– Annonsering. 
– Utveckling av webbsida. 
– Fakturering 
– Reseräkningar 
– Van vid att skapa rutiner kring arbetssätt/administration.

Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska. MS Office, Indesign, Photoshop, CRM system, WordPress, Fortnox, Adobe Acrobat PRO mm.

Omfattning: Deltid/Heltid

Rawand, Kundtjänst, administration, orderhantering

Stor erfarenhet från olika roller inom service, teknisk support och administration i ett flertal branscher såsom t.ex drivmedel och telekom. Ekonomiprogrammet 180 HP vid Gävle Högskola.

Erfarenhet: 
– Kundtjänst mot företagskunder gällande korthantering och felavhjälpning.
– Fakturafrågor.
– Teknisk support samt merförsäljning av betalterminaler.
– Teknisk telefonsupport och problemlösning inom området hemelektronik.
– Administration av order och ärendehantering.
– Upplärning av nyanställda.

Språk- och IT kunskaper: Förutom svenska både engelska och kurdiska – flytande i tal och skrift. MS Office, Active Directory, Microsoft 365, ServiceNow, Freshdesk, Salesforce, DACSA.

Omfattning: Heltid