Nya tillgängliga konsulter för rekrytering eller uppdrag!

Behöver du snabbt fylla på med expertis? Nedan presenterar vi nio erfarna konsulter som är redo för nya uppdrag eller rekrytering inom ekonomi, lön, order, kundtjänst, administration och HR.

Catherine, Redovisningsekonom med systeminriktning

Bred bakgrund inom redovisning, löner samt systemadministration. Erfarenhet från branscher så som t.ex. bygg, rese, IT samt även från ett fackförbund. Utbildad vid IHM Business School.

Erfarenhet:
– Löpande redovisning
– Månadsbokslut
– Löneadministration
– Reseräkningar
– Systemadministration
– Revisionsarbete

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Xledger, Fortnox, Flex HRM, Visma Control, Adra Balancer, SoftOne, Office, Mac Os.
 
Omfattning: 80 – 100%
Katarina, Redovisningskonsult

Van vid självständigt konsultarbete i roller som ekonomiansvarig, redovisningsekonom och redovisningskonsult på byrå för ett flertal kunder.

Erfarenhet:
– Löpande bokföring
– Fakturering
– Leverantörsreskontra
– Utbetalningar
– Momsdeklarationer
– Avstämningar
– Månadsbokslut
– Årsbokslut

Språk- och IT kunskaper: Goda kunskaper i engelska. System; Visma.net, Mews, Event Temple, Winpos, Attest.nu, Vitec 3 LPro, Fortnox, Centsoft, Vitec Teknisk Förvaltning, Visma Control, Pallete/Rillion, Brilliant, Norstedts Bokslut och Skatt m.fl.

Omfattning: 100%
Åsa, Redovisningsekonom, ekonomiassistent

Ekonom med gedigen erfarenhet inom ekonomi och redovisning från bland annat fastighetsbranschen och redovisningsbyrå.

Erfarenhet:
– Löpande bokföring, fakturering, avstämningar och månadsbokslut
– Kund och leverantörreskontra
– Momsdeklaration och skattedeklarationer
– In och-utbetalningar
– Likviditetsprognoser
– Projektredovisning
– Bankadministration

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Goda kunskaper i Office-paketet samt ekonomi/affärssystem som 3L, Vitec Ekonomi, Cognos, Fortnox, Marathon, Edison, Mamut, Visma, SPCS, Oracle, Maconomy, Scala, Navision, Hogia Ekonomi, Palette/Rillion och löneprogrammen Visma Lön, Hogia Lön och Kontek Lön.

Omfattning: 80 – 100%
Michelle, Ekonomiassistent

Omfattande erfarenhet som ekonomiassistent med fokus på leverantörs- och kundreskontra, kassabokföring samt månadsbokslut.

Erfarenhet: 
– Ansvarig för Leverantörsreskontra
– Kundreskontra och kassabokföring
– Hantering av leverantörsfakturor, påminnelsehantering, betalningsförslag
– Bokföring av in- och utbetalningar
– Avskrivningar och skattedeklarationer
– Artikelregister, prisuppdateringar och orderhandläggning
– Månadsbokslut med avstämningar
– Superuser för Microsoft D365

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. IBS Enterprise/IBS Attest, Medius, Microsoft Dynamics AX/Invoice Workflow, Microsoft Dynamics D365/Exflow, Visma Administration, Visma Business, Attest, Salesforce, MS Office.

Omfattning: 
100% 
Michelle, Ekonomiassistent

Omfattande erfarenhet som ekonomiassistent med fokus på leverantörs- och kundreskontra, kassabokföring samt månadsbokslut.

Erfarenhet: 
– Ansvarig för Leverantörsreskontra
– Kundreskontra och kassabokföring
– Hantering av leverantörsfakturor, påminnelsehantering, betalningsförslag
– Bokföring av in- och utbetalningar
– Avskrivningar och skattedeklarationer
– Artikelregister, prisuppdateringar och orderhandläggning
– Månadsbokslut med avstämningar
– Superuser för Microsoft D365

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. IBS Enterprise/IBS Attest, Medius, Microsoft Dynamics AX/Invoice Workflow, Microsoft Dynamics D365/Exflow, Visma Administration, Visma Business, Attest, Salesforce, MS Office.

Omfattning: 
100% 
Emilia, Junior redovisningsassistent

Nyexaminerad redovisningsassistent med examen som redovisningsekonom från yrkeshögskoleutbildning. Praktisk erfarenhet av kund och leverantörsreskontra samt delaktighet i månadsbokslut.

Erfarenhet: 
– Kundreskontra inklusive kreditspärr, kundkontakt och betalningspåminnelser
– Leverantörsreskontra, hantering av inkommande fakturor och leverantörskontrakt
– Återrapportering
– Delaktig i månadsbokslut, kontoavstämningar och periodiseringar
– Reseräkningar
– Momsdeklaration
– CCC‑analys

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Microsoft Office, Fortnox, SAP och Expense.

Omfattning: 
100% 
Linda, Auktoriserad lönekonsult

Auktoriserad lönekonsult med erfarenhet av att hantera komplexa löneuppdrag i olika branscher.

Erfarenhet: 
– Löneberäkning för arbetare och tjänstemän
– Ansvarat för skatteavdrag och deklarationer
– Hanterat beräkning och redovisning av arbetsgivaravgifter
– Sammanställt och rapporterat löneinformation internt och externt
– Rådgivning till ledning och anställda kring löne- och skattefrågor
– Avstämningar avseende lönebokföring
– Stöd för arbetsledare vid rekrytering och HR-chefer vid uppdatering av personalhandbok

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. Hogia Lön Plus, Visma Lön 600, Fortnox Lön. Försystem; Flexapplications (tidigare Webtime), Trinax, Hogia Time, Hogia Time&Attendence, Hogia Travel, Hogia Personal, Visma lön anställd, Fortnox Tid, Timeplan, Visma Tid Smart.

Omfattning: 
Deltid ca 50 % (Distans)
Katinka, koordinator, marknadskoordinator

Lång erfarenhet inom marknad, administration och som koordinator i både små och stora företag i ett flertal branscher. Van vid att utveckla processer och genomföra förbättringar i arbetsflöden.

Erfarenhet: 
– Stöttat säljteamet med uppdateringar i POS, utbildningsmaterial etc
– Ansvarig för att guida klienter genom hela säljprocessen, supporterat i produktutbudet
– Varit behjälplig med översättningar t ex, broschyrer, videor, POS-material
– Skapa inköpsunderlag, inköp, registrering
– Uppdatering av Masterdata för leverantörer
– Ansvarat för att lyfta fram trender, marknader, potentiella trådar till nyhetsbrev
– Ansvarat för att säkerställa att Masterdata är korrekt i systemet

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska. SAP, MS Office, Valen, Exter m.fl.

Omfattning: 100%
Angelica, administratör, kundservice

Några års erfarenhet som administratör och inom kundservice. Hög servicevana och erfarenhet inom ett flertal branscher.

Erfarenhet: 
– Svarat på frågor, supporterat per telefon ut mot kunder och leverantörer
– Ansvarig för beställningar av produkter med stort värde
– Tagit emot kunder och leveranser av varor
– Scannat fraktsedlar, hanterat kontrakt
– Hantering av leverantörreskontra och kundreskontra samt löneadministration

Språk- och IT kunskaper: Mycket goda kunskaper i engelska, medelgod tyska. MS Office, Hogia, Salesforce, Fortnox, Visma, Centsoft, Trans PA, Nos, Amos, SAP m.fl.

Omfattning: 100%